Menu główne
Forum
Klubowicze
ZbudeK |
Dodany dnia 07-11-2006 09:40 |
Postów: 78 Data rejestracji: 15.08.2005 14:07 Skąd: - |
Witam
Coś się dzieje z obrotami biegu jałowego. Raz są równe na poziomie 900-1000, a raz 1300-1400. Jak już się tak ustawią to nie falują tylko są stałe. Gdzie może leżeć przyczyna. Nie ma wpływu czy silnik zimny czy ciepły. Pozdrawiam Piotr R19 Chamade GTR (1,4 C3j) 92'
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 07-11-2006 09:40 |
crackers |
Dodany dnia 07-11-2006 10:26 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Jak rozumiem LPG nie masz, wiec moze to prostu wina uszczelki miedzy kolektorami albo chodzi caly czas na ssaniu.
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 07-11-2006 12:44 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Siłownik biegu jałowego na początek. |
ZaMi |
Dodany dnia 07-11-2006 12:50 |
Postów: 381 Data rejestracji: 30.01.2006 17:54 Skąd: - |
U mnie obroty zacinaly sie na różnym poziomie i byla to wina przepustnicy a raczej tej spreżynki co ja powinna cofac przesmarowane i poki co git, ale moze byc tez tak jak napisal Maciej silniczek krokowy
|
|
|
CashMir |
Dodany dnia 07-11-2006 16:15 |
Postów: 7 Data rejestracji: 18.07.2006 12:48 Skąd: - |
Miałem to samo, sprawdź czy nie rozpięły Ci się wężyki od podciśnienia. Np. w okolicy akumulatora. Jeśli się rozpięły to będzie taki właśnie efekt. Pozdrawiam
------------------------------------------
R19,1992, 1721cm3, 258tyś, Lpg, |
|
|
hepos |
Dodany dnia 07-11-2006 17:49 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
No to i ja mam pytanie :
Na LPG dzieje sie tak ze zazwyczaj jest tak 750-800 rpm i wtedy trzepie silnik i czuć drgania w srodku a czasem na 900-1000 rpm i chodzi idealnie rowno, jednak zazwyczaj to trzepie . Na benzynie są jeszcze nizsze i duzo bardziej telepie silnikiem. Jaka przyczyna takiego stanu rzeczy? A instalacja jest II gen [img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
hepos |
Dodany dnia 08-11-2006 21:17 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
up up
[img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
wal_kon1973 |
Dodany dnia 09-11-2006 13:57 |
Postów: 1 Data rejestracji: 09.11.2006 13:35 Skąd: - |
Mam silnik 1.7 F3N - też miałem ten problem
1. sprawdź szczelność wszystkich wężyków powietrza (ja miałem pęknięty wężyk łączący kolektor ssący z reg. ciśnienia paliwa). 2. Miałem popsuty czujnik położenia przepustnicy - w silniku F3N czujnik ten składa się z dwóch części - krzywka zamykająca obwód przy pełnym otwarciu przeustnicy i mikroprzełącznik. U mnie walnięty był mikroprzełącznik - nie zawsze zamykał obwód przy całkowicie zamkniętej przepustnicy powietrza. Kupiłem mikroprzełącznik za 2 zł w sklepie z częściami elektronicznymi - i od pół roku mam spokój z obrotami biegu jałowego (uwaga nie daj się naciągnąć na czujnik położenia przeustnicy - koszt ok 150zł) Jeżeli w twoim silniku - jako czujnik położenia przepustnicy jest rezystor zamiast przłączników - rozbierz lub zrób otowry w obudowie czujnika - użyj płynku "kontakt" i wysusz dokładnie - powinno być dobrze. Jednak z objawów wynika że chyba zużył się ten mikoroprzełącznik. POWODZENIA - mam nadzieję że trafiłem z towją usterką Udzielając porad bardzo proszę o prawidłowe nazwnictwo. Piszesz o wezyku łaczącym kolektor ssacy z reg. cisnienia paliwa. W zadnym monowtrysku czegos takiego NIE MA ! Piszesz o czujniku polozenia przepustnicy. W monowtrysku renixa jaki wystepuje w silnikach C3J oraz F3N 740 , nie ma typowego czujnika połozenia przepustnicy. Owszem jest czujnik krańcowy a ty opisujesz tutaj przełacznik pełnego obciązenia. Krańcowy czujnik połozenia przepustnicy jest zintegrowany z silownikiem wolnych obrotów o ktorym wspominalem wczesniej. We wtrysku typu siemens jest natomiast klasyczny czujnik rezystancyjny , ale o tym typie wtrysku nie rozmawiamy. Ja mam silnik F3N742 wtrysk wielopunktowy - opisałem tylko swoją przygodę z walką z nierównymi obrotami - często pomaga to w szukaniu podobnych usterek w innych silnikach. W silniku z czujnikiem położenia przepustnicy typu - potencjometr - na 100% warto przemyć go płynem "kontakt" - i dokładnie wysuszyć. Tak zrobił znajomu - co prawda w Fordzie Fiesta - ale pomogło. Pozdrawiam Edytowane przez wal_kon1973 dnia 10-11-2006 09:15 |
|
|
ZbudeK |
Dodany dnia 10-11-2006 08:23 |
Postów: 78 Data rejestracji: 15.08.2005 14:07 Skąd: - |
Dzięki będę szukał ...
R19 Chamade GTR (1,4 C3j) 92'
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |