02 Maja 2024 06:46:58
Zdjęcia użytkowników
choodyy nelus2403
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Renault 19 Technika | Dane silników
Dane techniczne - Silniki w Phase I
Typ silnika C1J C3J F3N-L740 F3N-L742 F7P
Model TR
GTR
GTS
TSE
GTX
TXE
16V
Pojemność
[cm3]
1397 1390 1721 1721 1764
Średnica x skok
[mm]
76,0 x 77,0 75,8 x 77,0 81,0 x 83,5 82,0 x 83,5
Stopień sprężania 9,0:1 9,5:1 10,0:1
Zasilanie Gaźnik wtrysk
jednopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Moc
[KM/kW] (obr./min)
60/44 (5250) 58/43 (4750) 73/54 (5000) 90/66 (5250) 135/99 (6500)
Moment obrotowy
[Nm] (obr./min)
101 (2750) 100 (3000) 127 (2750) 140 (3000) 158 (4250)
v-max
[km/h]
161 171 185 210
0-100 km/h
[sek]
14.8 12.3 10,7 8.2
Pojemność układu olejowego
[l]
3,5 3,5 5,2 5,2 5,2
Uwaga:
Dane techniczne pochodzą z samochodów sprzedawanych na rynku niemieckim

Dane techniczne - Silniki w Phase II
Typ silnika C3J E7J F3N-L740 F3P F7P
Model 1.4
RL-RN
1.4eco
RL-RN
1.8
RN-RT
1.8s
RT
1.8i
RT
16V
Pojemność
[cm3]
1390 1721 1794 1764
Średnica x skok
[mm]
75,8 x 77,0 81,0 x 83,5 82,7 x 83,5 82,0 x 83,5
Stopień sprężania 9,0:1 9,5:1 9,2:1 9,7:1 9,8:1 10,0:1
Zasilanie wtrysk
jednopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Moc
[KM/kW] przy (obr./min)
58/43 (4750) 75/55 (6000) 73/54 (5000) 88/65 (5750) 109/80 (5500) 135/99 (6500)
Moment obrotowy
[Nm] przy (obr./min)
100 (3000) 107 (4000) 127 (2750) 142 (2750) 160 (4250) 158 (4250)
v-max
[km/h]
161 166 171 181 195 212
0-100 km/h
[sek]
14.8 13.5 12.3 10.9 9.9 8.5
Pojemność układu olejowego
[l]
3,5 5,0 5,2 5,5 5,2
Uwaga:
Silnik F3P począwszy od 1995 pojemność została zredukowna (z 1794 do 1783 cm3). Moc zmieniła się o 2 KM na plus lub minus w zależności od wariantu zasilania (90 zamiast 88 KM dla i 107 zamiast 109 KM dla silnika F3P z wtryskiem wielopunktowym).

Dane techniczne pochodzą z rynku niemieckiego, moc może się różnić o około 2-3 KM w zależności od tego, czy samochód był wyposażony w katalizator, oraz z jakiego landu pochodził.

Dane techniczne - silniki Diesel'a
Typ silnika F8Q
Model
Phase I
TD-GTD-TDE nie występował
Model
Phase II
1.9D
RL-RN-RT
1.9dT
RN-RT
Pojemność
[cm3]
1870
Średnica x skok
[mm]
80,0 x 93,0
Stopień sprężania 21,5:1 20,5:1
Moc
[KM/kW] przy (obr./min)
64/47 (4500) 90/66 (4250)
Moment obrotowy
[Nm] przy (obr./min)
118 (2250) 175 (2250)
v-max
[km/h]
161 183
0-100 km/h
sek
15.7 11.4
Pojemność układu olejowego
[l]
5,5


brak C1J
1397 cm3, 60KM (Gaźnik)
C3J
1390 cm3, 58KM
E6J
1390 cm3, 80KM, Gaźnik
(niewystępuje w D)
Silnik na zdjęciu z filtrem stożkowym
F2N
1721 cm3, 92KM, Gaźnik
(niewystępuje w D)
F3N-L740
1721 cm3, 73KM
(bez wspomagania)
F3N-L740
1721 cm3, 73KM
(z wspomaganiem)
F3N-L741
1721 cm3, 73KM
(z automatyczną skrzynią biegów i wspomaganiem)
F3N-L742
1721 cm3, 90KM
(bez wspomagania)
F3N-L742
1721 cm3, 90KM
(ze wspomaganiem)
F3P
1794 cm3, 88/90KM
F3P
1794 cm3, 107KM/109KM
F7P
1764 cm3, 135KM
F7P
1764 cm3, 135KM
(Kierownica z prawej strony, filtr stożkowy, ...)
Komentarze
#21 | Minkers26 dnia 15 lutego 2008 22:34
a moja malenka pokonala predkosc 190km ale mysle ze w polowie nastepnego tygodnia bedziemy bic nasz rekord.malenstwo z silniczkiem f3n stozkiem strumienniczka i chipem.czekamy tylko na caly wydech sportowy .jezdzimy tylko na zupie vracing
#22 | maro9 dnia 26 marca 2008 16:55
ja swoja renia E7j 1.4e 150km/h w 4osoby lecialem i jeszcze bym wycisnął ale suwalskie kręte trasy...
#23 | marxjo dnia 15 kwietnia 2008 12:32
F3n. Bez przeróbek. 3 osoby, full załądowany bagażnik - 145 km/h - aż na A4 zapalały mi się znaki ograniczenia "130". Przyjemne to Smile Zwłaszcza jak ludzie jadą lepszymi autami a tu widzą strusia pędziwiatra Reno Smile
#24 | borek88 dnia 27 kwietnia 2008 21:58
f3n phase2 73KM 1993 mam miesiac i leciala 160km/h nie mialem miejsca dalej jej pociagnac na E8 ale jak wskocze na A2 to wierze ze 170 machnie;D
kumpla vw golona 3 1,6l 170km lecialem i jeszcze chciala dalejSad troche sie z tym zle czuje ale za miesiac zaczynam odlkadac na inna renatke;D troche to potrwa ale clio 2 2.0l 173kucyki bedzie robic co trza z nie wiele wiecej niz tona kasty;p
#25 | borek88 dnia 27 kwietnia 2008 21:59
a no i r19 i golf jest na lpgWink
#26 | kullosiu dnia 25 czerwca 2008 18:01
1,80zł więcej się nie dało, bo kończyła się drogaSmile
#27 | lukasmotyl dnia 06 sierpnia 2008 16:55
renatka z motorem f3p tak sie chyba nazywa przed rozkreceniem leciałem 190 wiecej ni mogła wyciagłem katalizator wsadziłem pusta puszke zeby nie ryczała za bardzo polecam wyciac kata znacznie lepsza jes dynamika auto sie nie dusi spalinami jak cośt o moe kupić bo handluje
#28 | Bandit dnia 17 wrzenia 2008 13:29
A ja swoją F7P 220 na LPG po A1 bez problemuhttp://www.renault19.pl/images/smiley/wink.gif
#29 | dj_mafiozo dnia 29 padziernika 2008 00:59
Siedziałem jako pasażer w Reńce 19 1.4 C3J 60KM 1996 (hatchback) bez żadnych bajerów (wyposażenia) 127 tyś na blacie (wtedy koło 105) z Piotrkowa Trybunalskiego do Warszawy (Krajowa 8) bez LPG na pustej drodze (niedziela wielkanocna). 160 km/h z jakimś hakiem. Kierowca (ale nie właściciel, który wtedy nie jechał) mówił potem, że jeszcze sporo zapasu pod pedałem było (Komplet pasażerów i jakieś ćwierć bagażnika). Tylko potem w Warszawie trzeba było zwolnić z powodu świateł. Sam tym samochodem jechałem najwięcej 130 km/h na autostradzie (Samochód jest dziadka, a nie wypada przekraczać prędkości, gdy właściciel siedzi obok).

Moją Renią 19 1,8 16v F7P 136 KM 1996 z full opcją około 157 tyś na blaciszu Chamade (sedan) bujnąłem na niemieckim Autobahn'ie do 210 i spokojnie więcej by poszła, ale odzew z fotela obok, żeby zwolnić. (z LPG, ale knociłem wówczas na niemieckiej Super98). Jeden pasażer i nieco bagażu... www.renault19.pl/images/smiley/wink.gif Ktoś w ogóle mi mówił, że ten motorek tak żwawo kręci, że licznika ponoć brakuje, ale nie sprawdzałem w praktyce. Może kiedyś.

Za to w polsce rzadko przekraczam prędkość. Zazwyczaj stoj dokładnie tyle co na znaku. www.renault19.pl/images/smiley/pfft.gif

Ludzie jaka frajda wyprzedzać niemca w BMW 5 E-39 jadącego na oko koło dwóch stówek (zrównałem się z nim, pomachałem i przycisnąłem). www.renault19.pl/images/smiley/grin.gif www.renault19.pl/images/smiley/wink.gif www.renault19.pl/images/smiley/pfft.gif I to w aucie zaliczanej do niższej klasy, starszym i napewno znacznie tańszym.

Jak ktoś przekroczył 230 km/h (zakres licznika) w 16v niech da znać. www.renault19.pl/images/smiley/smile.gif

W ogóle krążą opinie, że dociążone Renie chodzą lepiej niż nie, ale nieco sceptycznie do tego podchodzę. Może kiedyś (wakacje, niemcy, autostrada) sprawdzę to w praktyce w moim metalowo srebrnym cudeńku.

Kocham to auto... Tylko jedno oczko niżej od dziewczyny... www.renault19.pl/images/smiley/wink.gif Od dawna chciałem mieć taki egzemplarz i w końcu się udało... www.renault19.pl/images/smiley/grin.gif A idealny stan i pewny przebieg (od znajomego, który ją kupił w niemieckim salonie. Nie wiem niestety ile on nią wykręcił, a już się nie dowiem, ponieważ niestety nie żyje - starszy człowiek, który nie jeździł ani razu w zimie nią) to tylko skutek uboczny... www.renault19.pl/images/smiley/pfft.gif

Tylko OC mogłoby być nieco tańsze (brak zniżek) www.renault19.pl/images/smiley/sad.gif www.renault19.pl/images/smiley/angry.gif
#30 | dj_mafiozo dnia 29 padziernika 2008 01:28
Za to, gdy miałem jeszcze (przez niecały rok odkąd zrobiłem prawko na osiemnastkę) PF 126FL 650 24KM 1991 88,5 tyś na cyferkach (pewny przebieg - auto od nowości było mojego dziadka, potem przez dwa lata mojej chszesnej. Taki przebieg jest obecnie - auto stoi pod oknami, czasem tylko do niego wsiąde i do supermarketu pojadę - nikt inny nim nie jeździ bo nikt z najbliższej rodziny nie ma prawka, a kluczyki mam cały czas ze sobą we Wrocku, podczas gdy auto stoi pod tuż Łodzią) jechałem raz (tylko) 130 km/h, ale nie polecam. Strach tyle jechać w tak lekkim aucie, gdy wszystko wibruje. Nie muszę chyba żadnemu polskiemu fanowi czterech kółek mówić, że Fiat Auto Poland podaje prędkość maksymalną dla 126P FL 105 km/h.

A 25 kilosików to raczej nie błąd związany z zawyrzaniem licznika.

Z tym że mały czerwienny nie jest oficjalnie na mnie. Zgapiłem się nieco, powinienem widnieć w dowodzie jako współwłaściciel, teraz na Reni miałbym przynajmniej 10% zniszki za OC. Ponieważ Reni już niestety nikt nie zgodził się wziąść pod swje zniszki wykręcając się tekstami w stylu, że "maluszkiem nie spowodujesz wypadku, a samochód z takim silnikiem bardziej korci, szczególnie młodego kierowce."
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 75% [40 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 15% [8 głosów]
Dobre Dobre 4% [2 głosy]
Średnie Średnie 2% [1 głos]
Słabe Słabe 4% [2 głosy]