02 Maja 2024 13:20:41
Zdjęcia użytkowników
Przemo_ldz Robert_19_D
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadajÄ… sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
JakieÅ› pustki tutaj


PorzÄ…dku pilnujÄ…
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Renault 19 Technika | Dane silników
Dane techniczne - Silniki w Phase I
Typ silnika C1J C3J F3N-L740 F3N-L742 F7P
Model TR
GTR
GTS
TSE
GTX
TXE
16V
Pojemność
[cm3]
1397 1390 1721 1721 1764
Åšrednica x skok
[mm]
76,0 x 77,0 75,8 x 77,0 81,0 x 83,5 82,0 x 83,5
Stopień sprężania 9,0:1 9,5:1 10,0:1
Zasilanie Gaźnik wtrysk
jednopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Moc
[KM/kW] (obr./min)
60/44 (5250) 58/43 (4750) 73/54 (5000) 90/66 (5250) 135/99 (6500)
Moment obrotowy
[Nm] (obr./min)
101 (2750) 100 (3000) 127 (2750) 140 (3000) 158 (4250)
v-max
[km/h]
161 171 185 210
0-100 km/h
[sek]
14.8 12.3 10,7 8.2
Pojemność układu olejowego
[l]
3,5 3,5 5,2 5,2 5,2
Uwaga:
Dane techniczne pochodzą z samochodów sprzedawanych na rynku niemieckim

Dane techniczne - Silniki w Phase II
Typ silnika C3J E7J F3N-L740 F3P F7P
Model 1.4
RL-RN
1.4eco
RL-RN
1.8
RN-RT
1.8s
RT
1.8i
RT
16V
Pojemność
[cm3]
1390 1721 1794 1764
Åšrednica x skok
[mm]
75,8 x 77,0 81,0 x 83,5 82,7 x 83,5 82,0 x 83,5
Stopień sprężania 9,0:1 9,5:1 9,2:1 9,7:1 9,8:1 10,0:1
Zasilanie wtrysk
jednopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Moc
[KM/kW] przy (obr./min)
58/43 (4750) 75/55 (6000) 73/54 (5000) 88/65 (5750) 109/80 (5500) 135/99 (6500)
Moment obrotowy
[Nm] przy (obr./min)
100 (3000) 107 (4000) 127 (2750) 142 (2750) 160 (4250) 158 (4250)
v-max
[km/h]
161 166 171 181 195 212
0-100 km/h
[sek]
14.8 13.5 12.3 10.9 9.9 8.5
Pojemność układu olejowego
[l]
3,5 5,0 5,2 5,5 5,2
Uwaga:
Silnik F3P począwszy od 1995 pojemność została zredukowna (z 1794 do 1783 cm3). Moc zmieniła się o 2 KM na plus lub minus w zależności od wariantu zasilania (90 zamiast 88 KM dla i 107 zamiast 109 KM dla silnika F3P z wtryskiem wielopunktowym).

Dane techniczne pochodzą z rynku niemieckiego, moc może się różnić o około 2-3 KM w zależności od tego, czy samochód był wyposażony w katalizator, oraz z jakiego landu pochodził.

Dane techniczne - silniki Diesel'a
Typ silnika F8Q
Model
Phase I
TD-GTD-TDE nie występował
Model
Phase II
1.9D
RL-RN-RT
1.9dT
RN-RT
Pojemność
[cm3]
1870
Åšrednica x skok
[mm]
80,0 x 93,0
Stopień sprężania 21,5:1 20,5:1
Moc
[KM/kW] przy (obr./min)
64/47 (4500) 90/66 (4250)
Moment obrotowy
[Nm] przy (obr./min)
118 (2250) 175 (2250)
v-max
[km/h]
161 183
0-100 km/h
sek
15.7 11.4
Pojemność układu olejowego
[l]
5,5


brak C1J
1397 cm3, 60KM (Gaźnik)
C3J
1390 cm3, 58KM
E6J
1390 cm3, 80KM, Gaźnik
(niewystępuje w D)
Silnik na zdjęciu z filtrem stożkowym
F2N
1721 cm3, 92KM, Gaźnik
(niewystępuje w D)
F3N-L740
1721 cm3, 73KM
(bez wspomagania)
F3N-L740
1721 cm3, 73KM
(z wspomaganiem)
F3N-L741
1721 cm3, 73KM
(z automatyczną skrzynią biegów i wspomaganiem)
F3N-L742
1721 cm3, 90KM
(bez wspomagania)
F3N-L742
1721 cm3, 90KM
(ze wspomaganiem)
F3P
1794 cm3, 88/90KM
F3P
1794 cm3, 107KM/109KM
F7P
1764 cm3, 135KM
F7P
1764 cm3, 135KM
(Kierownica z prawej strony, filtr stożkowy, ...)
Komentarze
#41 | Robert2038 dnia 13 wrze¶nia 2009 15:23
ja mam 1.9D turbo Diesel limited 95 km i jechałem 190km/h w 4 osoby wyciągnął bym wiencej ale zakręty były
#42 | vojzz dnia 14 pa¼dziernika 2009 15:41
Moja Renata, z 73 kucykami i gazem na autostradzie poleciała 180km/h tylko że 26l gazu starczyło mi na 190km....;D
#43 | lukasmotyl dnia 19 listopada 2009 17:08
A moim skromnym zdaniem brakują tu zdjęcia 3 silników D DT i 1,8 multi karygodne zaniedbanie
#44 | maestro dnia 17 grudnia 2009 21:35
jest 1,8 multi
#45 | unscripted dnia 06 lutego 2010 20:50
w moich papierach jest 1.7 F3N a silnik wygląda dokładnie jak F3P. Natomiast z tym spidem to jest nieciekawie przy 3000 obr/min ledwo osiąga 100km/h przyspieszenie na 1,2,3 biegu jest kosmiczne na 3 potrafi jeszcze zamieszać natomiast na 5 silnik wyje, a prędkosci nie widać.
#46 | bambaryla dnia 08 lutego 2010 20:36
moja f3n-ka mono pokonala magiczna bariere 200km/godz.niezly czad.jechalem z kobita
#47 | maniek2701 dnia 22 kwietnia 2010 16:15
moja kobyłka F3N-L740 na lpg aż rwie sie do biegu...nie mam żadnych zastrzeżen do tego motoru a nawet polecam.
#48 | piryk88 dnia 30 kwietnia 2010 11:39
mojÄ… "renatkÄ…" lecialem 170 z groszem ;] 6 biegu brakuje heh
#49 | maestro dnia 29 maja 2010 00:05
bambaryla - f3nka multi chyba
#50 | Walus135 dnia 27 czerwca 2010 20:12
ja swoja renia jechalem 180km/h mam 1.9 dt jednym slowem muwiac ma kopaRotfl
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 75% [40 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 15% [8 głosów]
Dobre Dobre 4% [2 głosy]
Średnie Średnie 2% [1 głos]
Słabe Słabe 4% [2 głosy]