Menu główne
Forum
Klubowicze
LeszekR19 |
Dodany dnia 05-07-2005 12:17 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Witam Mam problem z silnikiem F3N 1,7i wielopunktowy wtrysk. Jeżdżę na gazie i jest wszystko OK, gdy włączam benzynę to jest koniec jazdy, wymieniłem pompkę paliwową , wtryskiwacze, sondę lambda i d...a. Objaw jest taki że na luzie silnik pracuje ale podczas jazdy nie ma siły i dusi się. MOŻE KTOŚ WIE CO JEST NIE TAK Proszę o POMOC DZIĘKI POZDRAWIAM LESZEK |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-07-2005 12:17 |
baran_kolo |
Dodany dnia 05-07-2005 14:24 |
Postów: 153 Data rejestracji: 29.06.2005 14:16 Skąd: - |
Witam, mam podobny problem, z tym że jakoś dojade na benzynie do stacji LPG - objawia się to tak: przy wcisnieciu na pedał gazu obroty momentalnie spadają i się dusi. JAk popuszcze troche pedał oborty powolutku wchodzą do góry i jakoś powoli sie buja. Nie wiem od czego to na gazie smiga aż miło. Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
|
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 05-07-2005 15:50 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Witam Czujnik położenia przepustniczy powietrza też wymnieniłem, bo myślałem że nie działa, ale nie pomogło, czujnik temp powietrza też sprawdziłem, bo gorące powietrze uboży mieszankę paliwowo powietrzną, ale okazało się że był OK, Chyba trzeba jechać na serwis podłączyc go pod komputer, dowiem że pewnie komputer ma tryb awaryjny albo jakiś sterownik odpowiedzialny za mieszankę paliwa wysiadł. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę je tu opisać Dzięki |
|
|
donald7000 |
Dodany dnia 05-07-2005 16:00 |
Postów: 417 Data rejestracji: 16.05.2005 15:41 Skąd: - |
Wymieniles, pompe, wtryskiwacze, a filtr wymieniles? A moze emulator sie popsul? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
|
|
|
DTR |
Dodany dnia 05-07-2005 22:41 |
Postów: 166 Data rejestracji: 01.02.2005 21:18 Skąd: - |
a próbowałeś zatankować troche więcej paliwa niż zwykle?ja mam podobny problem i ostatnio po zatankowaniu wiekszej ilości paliwa wydawało mi się że mniej sie muli, w związku z czym przypuszczam ze to może efekt jakiegoś brudu w baku.Napisałem że przypuszczam, bo jeszcze tego nie sprawdziłem. dodam tylko, że ostatnio wymieniałem filtr paliwa( przy niskim stanie benzyny w baku) z ciekawości , przy odłączeniu przewodów, benzynę spuściłem do butelki - okazało się ze miała ona kolor rdzawy, po chwili cały osad osiadł na dnie butelki i naprawde było tego osadu dużo.chciałbym wymontować bak i go porządnie przepłukać ,niestety ostatnio nie mam czasu.jak to zrobie to podziele sie moimi wnioskami.(chyba że ktos to zrobi szybciej ode mnie ). Mogło sie zdażyć że przez taki brud mógł się uszkodzić wtryskiwacz, w sumie to sprawdzałem ostatnio ,po wymontowaniu filtra powietrza, w jaki sposób benzyna trafia do komory spalania , ale nie potrafie nic powiedzieć na ten temat poniewaz nie mam źródła odniesienia ( to moj pierwszy samochod z wtryskiem) pozdrawiam i proszę , jesli ktos upora się z tym problemem to niech szybko podzieli sie z kolegami na forum. |
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 06-07-2005 08:14 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Wymieniłem filtry wszystkie: paliwa, powietrza. Próbowałem także benzyny o liczbie oktanowej 98, ale to nie pomaga. dodawałem preparatu czyszczącego wtryski i też nic. Teraz już nie mogę jeździć na benzynie tylko ewentualnie mogę odpalić, ale o jeździe nie mam mowy. Paliwo jest wtryskiwane w kolektor ssący i razem z powietrzem wpada do komory wirowej bo zdaje się że wirowa jest w tym silniku, więc tam nic nie powinno się dziać, bo na gazie jeździ OK. jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysly to proszę pisać ! DZIEKI |
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 06-07-2005 22:46 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
POMOCY |
|
|
Niuchu_i_ATA |
Dodany dnia 07-07-2005 13:05 |
Postów: 116 Data rejestracji: 25.03.2005 12:18 Skąd: - |
Witam.
Przedwczoraj odpalam go na benzynie bo mnie sie gaz skończył i mam jechać na LPG. Odpalam a Ona gaśnie. Ponowna próba to samo. Odpalam kolejny raz dodaje gazu i na wysokich obrotach działa jak się zbliza około 1K obr. zaczyna szaleć silnik schodzi na 600 Obr zaraz na 1,1K Obr i gaśnie. Wkońcu wyruszyłem po LPG i daje na II biegu gaz o Oan szarpie przerywa i niechce jechać. Zalałem gaz i benzyne bo było troszkie mało (nie było rezerwy). Odpalam na gaz - super chodzi - idealnie. gasze przełaczam na benze i zaś to samo, szalenie obrotów i takie tam. Dzis jade do serwisu zobaczę co Magicy wymyślą tym razem. Juz kiedyś miałem podobnie, wtedy okazało sie ze miałem rurę od powietrza przytkana do komory silnika i miała zła mieszanke i go zalewało. Teraz rura jest w położeniu neutralnym tzn super gaz słaba benza. Jeśli naprawia - to postaram sie opisać usterke moze u Was zaczyna szwankować włąśnie ten sam element co umnie siada. Mam LPG jeszcze na gwarancji wiec mam ich w d.pie - niech walczą - o ile to wina LPG? Pozdrawiam. [small]R19 '93 darkgreen 3d Ph II
F3N-L740 |
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 07-07-2005 13:56 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Dzięki i czekam na opis |
|
|
Niuchu_i_ATA |
Dodany dnia 07-07-2005 16:05 |
Postów: 116 Data rejestracji: 25.03.2005 12:18 Skąd: - |
Witam.
Właśnie wróciłem od gazowników. :( Niestety to nie jest wina Instalacji gazowej. Co dokłądnie nie wiadomo :( Jednak. Jest tak. W momencie gdy Lambda pracuje jest OK. Urywa sie sygnał od Lambdy i zaczyna wariować. Nie wiem czy to uszkodzenie sondy czy problem z obwodem. Bede musiał przeszukać wszystki posty o sondzie - moze znajdę tam odp czy w takim wypadku należy wymienić Lambde czy szukać problemu dalej. Ale to troszke dziwne gdyż jak jest sygnał - a podaje bo sprawdzał na mierniku to wszystko gra... tylko gdzie gubi ten sygnał.??? To tyle ode mnie. Pozdrawiam. [small]R19 '93 darkgreen 3d Ph II
F3N-L740 |
|
|
kajzer |
Dodany dnia 07-07-2005 21:08 |
Postów: 217 Data rejestracji: 04.03.2005 20:31 Skąd: - |
Niuchu napisał(a): Witam. Właśnie wróciłem od gazowników. Niestety to nie jest wina Instalacji gazowej. Co dokłądnie nie wiadomo Jednak. Jest tak. W momencie gdy Lambda pracuje jest OK. Urywa sie sygnał od Lambdy i zaczyna wariować. Nie wiem czy to uszkodzenie sondy czy problem z obwodem. Bede musiał przeszukać wszystki posty o sondzie - moze znajdę tam odp czy w takim wypadku należy wymienić Lambde czy szukać problemu dalej. Ale to troszke dziwne gdyż jak jest sygnał - a podaje bo sprawdzał na mierniku to wszystko gra... tylko gdzie gubi ten sygnał.? To tyle ode mnie. Pozdrawiam. Witam a jaki przebieg ma renia sonda konczy sie przy 100 000 km. oto stron tam wszystko pisze o Lambda http://www.ngkntk.pl/ |
Volvo480_Fan |
Dodany dnia 07-07-2005 21:44 |
Postów: 9 Data rejestracji: 25.06.2005 12:20 Skąd: łódzkie Łódź |
Jako, ze mam u siebie niemalże taki sam silniczek, to podpowiem może, co jeszcze można sprawdzić. Otóż na listwie wtryskowej jest regulator podciśnieniowy ciśnienia paliwa. Jest nie tani, ale to może jego wina. Ja mam u siebie taki dół jak dodaje gwałtownie gazu i podejrzewam właśnie ten regulator o to. Gdyby był zepsuty, dawałby za małe ciśnienie paliwa A, to, mogłoby objawiać się tak jak u was. Czyli mocniej o wiele niż u mnie. Pozdrawiam i powodzenia |
|
|
Niuchu_i_ATA |
Dodany dnia 08-07-2005 09:07 |
Postów: 116 Data rejestracji: 25.03.2005 12:18 Skąd: - |
Witam.
Jeśli chodzi o przebieg no to jest taki średnio duży 175 tyś Jedynie mogę sie domyślać że sonda raczej nie była wymieniana, mam Renie dopiero rok czasu. Poszukam moze posiada tabliczke znamionową. Ale ogólnie na silnik nie moge narzekać. Pozdrawiam Edytowane przez Niuchu_i_ATA dnia 08-07-2005 09:08 [small]R19 '93 darkgreen 3d Ph II
F3N-L740 |
|
|
Niuchu_i_ATA |
Dodany dnia 12-07-2005 08:53 |
Postów: 116 Data rejestracji: 25.03.2005 12:18 Skąd: - |
Witam.
Nadal usterka nie została usunięta. Jade dzis do mechanika aby sprawdzili coś na kompie, może tam coś znajdą. Im dłużej problem występuję tym wiecej zależności zauważam. np.: -jak jest zimny to na benzynie niechce palić, -jak sonda oddaje sygnał silnik łądnie pracuje, -da się nim jechać ale strasznie się dusi szarpie przerywa. Jak pomiar kompem coś wskarze i ustala problem na pewno go opiszę. Pozdrawiam. [small]R19 '93 darkgreen 3d Ph II
F3N-L740 |
|
|
Niuchu_i_ATA |
Dodany dnia 12-07-2005 10:01 |
Postów: 116 Data rejestracji: 25.03.2005 12:18 Skąd: - |
Nie ma pomiaru diagnosta na urlopie
Trzeba szukać innego mechanika A propos... Probelm jest troszke opisany tutaj http://www.renaul...1245#10325 ===================================== Będę dopisywał tutaj - zamiast nowych postów ===================================== Byłem u innego mechanika omówiłem obiawy i stwierdził że On by szukał problemu w pompce paliwowej. Niestety termin dopiero na wtorek za tydzień jeśli chodzi o remont. Zobaczymy. Jeśli się komuś uda wcześniej coś wymyśleć - piszcie... Pozdrowionka. Edytowane przez Niuchu_i_ATA dnia 12-07-2005 13:39 [small]R19 '93 darkgreen 3d Ph II
F3N-L740 |
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 13-07-2005 09:27 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Dzięki za info, u mnie narazie bez zmian, nic nie ustaliłem, ale kogo bym się nie pytał to mówią że pompka paliwowa nie daje dostatecznego ciśnienia na listwę wtryskową, lub zatarte są wtryskiwacze. To dziwne bo pompka pracuje, a renia nie jeździ już wogóle na benzynie. Pozdrawiam |
|
|
Volvo480_Fan |
Dodany dnia 13-07-2005 18:08 |
Postów: 9 Data rejestracji: 25.06.2005 12:20 Skąd: łódzkie Łódź |
Witam ponownie. Napisłem prawdopodobna przyczynę, lecz chyba nikt nie sprawdził ciśnienia na listwie wtryskowej. To nie kosztuje krocie i napewno mniej niż wymiana cześci ot tak, na slepo. Pozdrawiam |
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 14-07-2005 08:34 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Witam Byłem na komputerowej diagnostyce i powiedzieli że to najprawdopodobniej wina sterownika w kompie. Ale to dziwne bo jakby była wina zapłonu to na gazie też by nie pracował. Wiem jedno ci nasi fachowcy serwisowi to bardziej wróżbici niżeli szpece! Widziałem kilka sterowników na allegro, ale kto wie czy nie uszkodzone. Pozdro |
|
|
LeszekR19 |
Dodany dnia 14-07-2005 15:47 |
Postów: 19 Data rejestracji: 05.07.2005 12:10 Skąd: - |
Panowie a jak zrestartować sterownik wtrysku , bo odłączenie klem i zetknięcie ich chyba mi nie pomogło, także dłuższe odłączenie akumulatora nic nie dało |
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 14-07-2005 22:32 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Nie śledzę tego tematu ale przyszło mi oś takiego na myśl: jak miałem podtartą pompę paliwa to auto mi też nie zapalało na benzynie. W czasie jazdy na gazie przełaczenie na benę powodowało chwilowe zadławienie a potem jakby benzyna dochodziła i auto zaczynało jechać. Pompę mam nie odcinaną i bardzo mnie to do tej pory dziwi - wygląda na to, że wtrysk się zapowietrzał - ale dlaczego?
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |